Verslag

In het hemelvaart weekend van 6-8 mei 2016 was er weer de jaarlijkse RSW. Zoals gewoonlijk konden we weer gebruik maken van ons vaste terrein aan de Werstersteeg in Berlicum. Deze RSW hadden we het enorme aantal van 26 paroba's die aan de wedstrijden meededen, negen hiervan deden buten mededinging mee.

Gedurende de vier beoordeelde blokken en het vrij blok was het bijzonder spannend welke paroba bovenaan stond in het klassement. Na het sport en spel blok en het optellen van de laatste punten stonden er vijf paroba's erg hoog en hadden we een mooie top drie. De paroba op de eerste plaats stond had ruim 8.300 punten behaald.

Bij het bekendmaken van de uitslag bleek dat de top drie bestond uit Scouting Schijndel, Scouting Berlicum en Scouting Vught-Noord. De Bezige Bijtjes van Scouting Schijndel hebben met een verschil van maar liefst 661 punten gewonnen van de Rainbow Bunnies van Scouting Vught-Noord (die dit jaar voor het eerst mee deden op de RSW) en heeft onze RSW dit jaar gewonnen. Beide paroba's vergetenwoordigen onze regio op de Landelijke Scoutingwedstrijden.