Kampstaf

KampstafVan paroba's die deelnemen aan de RSW verwachten we dat ze redelijk zelfstandig kunnen kamperen. Het is tenslotte niet voor niets een wedstrijd. Als er nu toch een probleem is waar je als paroba niet uitkomt, dan kun je naar de kampstaf stappen. Zij zijn er speciaal om deelnemers te helpen.

Je mag ook naar de kampstaf stappen als je als deelnemer zelf een probleem hebt. Het maakt niet uit wat voor probleem. Het is niet de bedoeling dat je naar je eigen leiding toe gaat, ook al is die toevallig op de RSW aanwezig.

Behalve het helpen van paroba's en deelnemers met allerlei kleine en grote problemen, zorgt de kampstaf voor nog een aantal andere dingen:

• De kampstaf houdt de veiligheid op het deelnemersterrein in de gaten. Ze controleren bijvoorbeeld of het gasstel goed aangesloten is en of het stabiel staat.
  • Als er toch een ongelukje gebeurt, verzorgt de kampstaf de EHBO. Er is ook altijd iemand van de kampstaf beschikbaar om in noodgevallen naar het ziekenhuis te rijden.
  • De kampstaf houdt medicijngebruik door deelnemers in de gaten.
  • 's Nachts bewaakt de kampstaf de nachtrust van de deelnemers.
  • De kampstaf zorgt ervoor dat informatie over de programma's aan de deelnemers wordt doorgegeven. Dat gebeurt tijdens de PL-raden, die voor elk programmablok worden gehouden.
  • De kampstaf is het gevonden-voorwerpenpunt.

Elk subkamp heeft twee of drie eigen kampstafleden, die te herkennen zijn aan een vest in de kleur van het subkamp. Mocht je niemand van je eigen kampstaf kunnen vinden dan mag je altijd iemand anders van de kampstaf aanspreken. De kampstaf kampeert op het deelnemersterrein, zodat ze dag en nacht beschikbaar zijn.